NEABPD ISRAEL

פרוגנוזה, פסיכוחינוך כטיפול, גיל ההתפתחות

לדברי  ד"ר מרי סי זנריני, מנהלת המעבדה לחקר התפתחות מבוגרים בבית החולים מקלין, "מחקרים הוכיחו כי הפרעת אישיות גבולית היא הפרעה פסיכיאטרית תקפה ולא קטגוריה המכלילה כל מטופל מאתגר עם מצגות קליניות שונות." מחקר על ההפרעה נמשך בבית החולים מקלין, עם ממצאים חדשים המצביעים על דרך להבנה מעמיקה יותר – ושיפור טיפולים – בהפרעת אישיות גבולית

מחקר מקלין על התפתחות מבוגרים

ב-25 שנות פעילותה של המעבדה לחקר התפתחות מבוגרים, "מחקר מקלין על התפתחות מבוגרים" הוא מחקר המרכזי של המעבדה. המחקר האורכי על הא"ג, במימון המכון הלאומי לבריאות הנפש, הניב כמה ממצאים משמעותיים: ו

תשעים ותשע אחוז מהמתמודדים עם הא"ג אשר מקבלים טיפול משיגים הפוגה סימפטומטית לפחות לשנתיים, ו- 78% משיגים הפוגה סימפטומטית של שמונה שנים לפחות

ההתחדשות של הא"ג נדירה יחסית

מקרי התאבדות הן שכיחות פחות מהצפוי בקרב המתמודדים עם הא"ג

הא"ג מורכב משני סוגים של סימפטומים – תסמינים אקוטיים, כמו השחתה עצמית, נפתרים במהירות יחסית – ותסמינים כרוניים, כגון כעס עז, הנפתרים לאט יחסית

ההתאוששות–שמוגדרת כהפוגת סימפטומים יחד עם תפקוד חברתי טוב ועבודה במשרה מלאה–קשה יותר למתמודדים עם הא"ג להשיג מאשר הפוגת סיפטומים בלבד

שישים אחוז מהמתמודדים אכן משיגים החלמה, אך 40% מהסובלים מהא"ג אינם מגיעים לכדי התאוששות מלאה, בעיקר בגלל חוסר יכולתם לעבוד או ללמוד במשרה מלאה

ניתן להבחין בין שני תת-סוגים של אנשים הסובלים מהא"ג: אלו שהחלימו ואלו שלא

אנשים הסובלים מהא"ג ואשר טרם הגיעו לכדי התאוששות מלאה סובלים מבריאות גופנית ירודה באופן משמעותי בהשוואה לאלו שהתאוששו, בין היתר משום שהראשונים מתנהגים על פי החלטות פחות בריאות, כגון עישון חפיסת סיגריות שלמה ליום

אנשים הסובלים מהא"ג שטרם התאוששו נוטים למות בטרם עת בגלל סיבות שאינן קשורות להתאבדות (88% ממקרי המוות המוקדמים) ביחס לאלו שהתאוששו

זנריני הצהירה כי "תוצאות אלו מצביעות על כך שהא"ג היא הפרעה עם פרוגנוזה טובה יחסית, במיוחד באופן סימפטומטי, ולמעשה, יש לה את הפרוגנוזה הטובה ביותר מכל ההפרעות הפסיכיאטריות הקשות

פסיכוחינוך על הא"ג

מדובר בניסוי מבוקר בהקצאה אקראית מבוסס אינטרנט של 80 משתתפות המתמודדים עם הא"ג. הניסוי השתמש בפסיכוחינוך כצורה מוקדמת של טיפול לאנשים עם הא"ג. לדברי זנריני, המחקר "פותח מכיוון שמטפלים מעטים אומרים למטופליהם שהם מתמודדים עם הא"ג, וגם אם הדבר נאמר להם, הם בדרך כלל לא מקבלים את המידע העדכני והמקיף ביותר על ההפרעה

כחלק מהנניסוי, מחצית מ-80 הנשים הצעירות קיבלו מידע על מצבן ומחציתן לא. כל ה-80 השלימו הערכות תפקוד סימפטומטיות ופסיכו-סוציאליות באופן מקוון לתקופה של שנה. נמצא כי נשים שהשתתפו בניסוי והיו בקבוצת הטיפול של הפסיכוחינוך חוו ירידה משמעותית בחומרת תסמיני ההא"ג שלהן

בנוסף, לאלו שבקבוצת הטיפול היו תוצאות סימפטומטיות הרבה יותר טובות בשלב הראשון של הניסוי (שבועות 1-12) ובשלב התחזוקה של הניסוי (חודשים 6, 9 ו-12) מאשר נבדקי הביקורת

"נראה כי למידה על הא"ג מפחיתה את חומרת הסימפטומים גם לאורך תקופה של שנה אחת עבור נשים צעירות שאינן בשום טיפול אחר בכניסה למחקר," אמרה זנריני. "אנו מאמינים כי ביצוע הערכות תכופות ברשת, עזר לנשים צעירות אלה לחשוב על מצבן והיה חלק מהטיפול על ידי עידוד השתקפות עצמית

מחקר התפתחות הילד והמתבגר של בתי חולים מקליין ומאונט-סיני

במחקר זה, החוקרים השוו בין 104 מתבגרים המתמודדים עם הא"ג שאושפזו לבין 60 ילדים וילדות בריאים מבחינה פסיכיאטרית, בגילאי 13-17. מתבגרים המתמודדים עם הא"ג הושוו גם למבוגרים הסובלים מהא"ג (גילאי 18-35) במספר רב של פרמטרים

המחקר מצא כי מתבגרים בגילאי 13-17 מראים תופעת סימפטומים הא"ג מלאה, הדומה במובנים רבים להא"ג המתבטא על ידי מבוגרים. "מצאנו גם כי הא"ג אינו שלב קשה בהתפתחות תקינה וכי מתבגרים בריאים מבחינה פסיכיאטרית היו לא רק פחות סימפטומטיים מאלו הסובלים מהא"ג, אלא גם תפקדו בצורה בריאה יותר משמעותית", אמר זנריני

מחקר זה ומחקרים דומים, אמרה זנריני, "מצביעים על כך שהא"ג יכול להתחיל מוקדם מהידוע בעבר, והוא סולל את הדרך למחקרי מניעה והתערבות מוקדמת

https://www.mcleanhospital.org/news/bpd-research-mclean-improving-knowledge-and-treatment

Onset:

BPD can be diagnosed as early as at 12 years old if symptoms persist for at least one year, according to the DSM-5. Most diagnoses, however, are made during late adolescence or early adulthood. "As Mayo Clinic psychiatrist Christopher Palmer notes, the condition may not manifest until adolescence—often with self-cutting, burning, or frank suicidal behavior—but it begins long before. 'As children, they are hard to parent,' he says. In the absence of exceptional parenting, they never achieve self-regulation or a stable sense of self and never learn to tolerate any distress."(Elizabeth Svoboda, “The Chaos That Borderline Personality Can Generate,” Psychology Today, September 2, 2013)

(תורגם על ידי ד"ר לביאה שריקי)